Rapport från NACS mässan i Las Vegas

29.10.2018

Riktigt intressant läsning!  Glädjande att se att Subway kikar på rotoshelfkylskåp från Frigoglass och Coca Cola då de var nöjda med de som de tidigare haft från Pepsi. Sedan det som var mest glädjande: 

"Brasilien

Till världens största bryggerikoncern med huvudkontor i Belgien*, men med verksamhet i stora delar av världen har EasyFill America levererat fem stycken MaxLoad 900 RotoShelf kylskåp för test för ca sex veckor sedan till bryggerikoncernens verksamhet i Brasilien.

Bryggerikoncernen hade 2017 28% av all försäljning av öl i världen enligt Euromonitor International*.

 *Källa: Euromonitor International är världens ledande oberoende leverantör av strategiska marknadsundersökningar. Bolaget skapar data och analys på tusentals produkter och tjänster runt om i världen.

Till mässan hade bryggerijätten bjudit in cheferna från de största kunderna i Brasilien vilket var ca 100 personer samtidigt som en handfull egna chefer också var med. Man hade delat upp sig i två grupper och man bokade tid i vår monter för båda grupperna, besökarna hade mottagare på sig med hörsnäckor och vår Roger Nader, Managing Director EasyFill America/Brasilien presenterade EasyFills samtliga produkter på portugisiska.

Innevånarantal i Brasilien är ca 210 miljoner vilket innebär att marknaden är gigantisk.

I de fem kylskåpen med RotoShelf har produkterna som sålts varit öl i glasflaskor och de fem kylskåpen har varit placerade i fem olika butiker. Följande information erhöll vi från deras försäljningschef i denna division:

· Försäljningsökningen i snitt på de fem kylskåpen är 51%. · RotoShelf kylskåpen har 50% mer kapacitet på samma golvyta (det beror på att man i våra skräddarsydda kylskåp från Efficold kunnat ta bort ljusskylten och fått in en extra hylla samt att kylen är av senaste moderna snitt, om det tidigare stått en gammal kyl på samma plats kan siffrorna bli på detta sätt) · 20 % fler varumärken/flaskor presenteras i kylen (en extra hylla).

· Alltid flaskor som är frontade mot glasdörren (hyllor som lutar 8 grader framåt mot dörren, när kunden tar en flaska glider nästa flaska fram mot glasdörren)

· Påfyllningstiden har minskat med 25% trots att det är dubbelt så mycket produkter i kylen (större kyl på samma yta samt att hela inredningen snurras och fylls på bakifrån) · FIFO: Först in = först ut (den produkt som ställs på hyllan säljs först)"


https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2018/10/29/easyfill-information-fran-nacs-massan-i-las-vegas-usa-8-10-oktober-2018.html<br>