Nyhetsbrev oktober

08.10.2019

Under gårdagen skickade Easyfill ut ett nyhetsbrev för oktober månad. Det gick dock flera aktieägare förbi då nyheten inte dykt upp på Avanza eller Nordnet av någon anledning. Nyhetsbrevet innehåller en del intressanta saker och det är bara hoppas att man kan backa upp detta inom kort. 

"Mycket händer i USA och jag har som målsättning att komma med ett separat nyhetsbrev gällande USA inom kort"

"I detta nyhetsbrev är det få affärer jag informerar om men ett nytt nyhetsbrev med kunder och affärer kommer att publiceras om ca två veckor"

https://spotlightstockmarket.com/sv/market-overview/nyheter//nyhets-artikel?id=53318

Nedan kommer några utdrag från nyhetsbrevet. 

"Ett exempel från en svensk matvarubutik som testat sex stycken TurnLoader för mjölkprodukter i kyldisk med glasdörrar:

Under tre månader mättes försäljning, svinn och påfyllningstid i kyldisken sedan installerades TurnLoader där testen fortsatte under ytterligare tre månader och följande utfall uppmättes

  • Försäljningen ökade med 16%
  • Svinnet minskade med ca 40% från låga 1,8%
  • Påfyllningstiden minskade med 50%

Nord- och Sydamerika

Vi har nu varit i USA i tre år och inte sålt mycket men många saker är på gång och tron på dessa marknader har ökat ytterligare det senaste halvåret.

Jag har under september tillbringat 10 dagar i USA med kundbesök hos flera stora livsmedelskedjor och alla säger samma sak, lönerna ökar i USA, arbetslösheten är låg och det är svårt att få personal och när man ser med egna ögon i vår ROI kalkyl att man kan minska påfyllningstiden med upp till 50% så säger alla utan undantag att man kommer att investera i EasyFill produkter. Hur lång tid det tar innan det slår igenom vet ingen men tveklöst kommer det hända saker i Nord- och Sydamerika för EasyFill.

Vecka 40 ställde EasyFill America ut på Nacs i Atlanta och informationen från mässan är att EasyFills produkter lockar enormt med besökare.

Mycket händer i USA och jag har som målsättning att komma med ett separat nyhetsbrev gällande USA inom kort.

Sydafrika

Efter att varit missnöjda med utfallet i Sydafrika och meddelat vår VD där nere att vi inte stoppar in mer pengar i bolaget håller det nu på att vända och nu bär bolaget sig av egen kraft. Min och ledningens känsla är att Steve English, vår VD i Sydafrika, kommer att se till så bolaget blir lönsamt.

Tyskland

EasyFill GmbH har under kvartal 3 2019 haft en bra försäljning på total 2,4 miljoner med en stigande tendens och känslan finns att affärerna växer för varje dag. Jämfört med 2018 är omsättningsökningen kvartal 3 2019 jämfört med samma kvartal 2018 över 80%. På helåret är ökningen strax över 15%, observera att det är grundaffärerna som är svåra att bygga när de sitter där är det lättare att öka.

Bland annat har en av våra återförsäljare i Tyskland sålt flera ColdFront med TurnLoader till bensinstationer de senaste månaderna.

Återförsäljarens ägare säger följande varför han säljer så bra.

Bolaget i fråga säljer bara till bensinstationer och han säger att en bensinstation in i sin butik oftast har en dörr som är 2,10 meter hög och 1 meter bred, med dessa mått är de kyldiskar som kan tas in i butiken små med dåligt utrymme i. ColdFront är en produkt som levereras som ett platt paket (lika som, ja ni vet) och varje del sätts enkelt ihop i butiken. Med TurnLoader får butiken på samma yta en mycket större kyl med glasdörrar från topp till botten och därmed ökar försäljningen.

Frankrike/Belgien

Test i tio stycken Carrefour butiker pågår och informationen vi fått är att dessa tio butikerna har mycket bättre försäljning än tio jämförbara butiker.

Indien

Bira 91 som vi skrivit om tidigare har dragit ut på tiden men förra veckan kallades EasyFills säljare till dem till ett möte i Indien och där är han just nu när detta skrivs, vad det blir vet jag ej men jag tror inte att dom inte begär ett möte på plats om dom inte tror på vår produkt. Läs mer om Bira 91 i tidigare nyhetsbrev.

Massor kan skrivas ytterligare men jag nöjer mig så här för tillfället. Jag funderar på att skriva ett nyhetsbrev två gånger i månaden men det återkommer jag om.

Jag avslutar med att återupprepa det jag skrev i början av detta nyhetsbrev:

"EasyFill koncernen har aldrig varit så bra som det är nu"

Tveklöst kommer det komma några gupp i vår väg men känslan av framgång finns rejält nu.

Bräcke 2019-10-07

Håkan Sjölander, VD EasyFill AB (Publ.)