Nyhetsbrev November

18.11.2017

Det var ett långt och personlig uppdatering från VD Håkan Sjölander och jag väljer att plocka ut några stycken ur nyhetsbrevet och jag kommer vid senare tillfälle uppdatera det här inlägget.

HL Display

"I ett pressmeddelande tidigare i år informerade vi att tecknat avtal med en stor aktör på butiksmarknaden. Företaget är svenska HL Display och dom har ca 100st säljare som vardera gör ca tre butiksbesök dagligen. I dessa säljares produktportfölj finns nu således EasyFills nuvarande och framtida produktsortiment. Naturligtvis kommer marknaden inte att explodera över en natt men med ca 300st kundbesök dagligen där EasyFill nämnts ökar våra möjligheter till försäljning oerhört mycket (bolaget styrelseordförande Richard Bagge har förbjudit mig använda förstärkningsord såsom fantastiskt, oerhört bra, enormt o.s.v. men i detta fall anser jag det är befogat.)

Vi kommer naturligtvis att ge all tänkbar support till alla våra återförsäljare runt om i världen men utan tvekan kommer HL Display med ca 300 kundbesök dagligen visas sig i våra siffror framåt" 


Håkan väljer att klippa in ett mail från Aaron Benett EasyFill America och här kopierar jag in ytterligare ett test som visar på fina resultat. Läs det sista stycket. Man tjänade alltså in investeringen under en testperiod på 60 dagar.  

"Central Market / H-E-B  (Central Market har 9 butiker och ingår i H-E-B som har 370 butiker i Texas).

MaxLoad coolers - They are interested in 3 MaxLoad coolers to test in an upcoming store with potential for more. We have a follow up meeting tomorrow to discuss options for this & getting a PO. · RotoShelf for Multideck Cases - This the local test for RotoShelf within a Hussmann multideck we coordinated just over 2 months ago. We did their initial test application for a 60-day trial & are invoicing them this week for the work. · They said the system has dramatically improved their labor spent on stocking the case & their sales increased by about $10,000 USD over their standard sales amount on this case since installing the system. They said during the trial period it has already paid for the system which is great news!
"

Samtliga av de fyra största tyska butikskedjorna har utvärdering av RotoShelf MD 1250/2 och vi har fått ett centralt avtal med Edeka. Carrefour har gått vidare från testinstallationer till att installera RotoShelf i ytterligare 45 butiker. När Woolworth i Sydafrika gjorde ett test i två butiker under 26 veckor och de rapporterade minskad påfyllningstid med 50%, minskat svinn pga utgående datum med 40%, försäljningen ökade med 7% och butikskedjan meddelar ROI på mindre än ett år. Efter den avstickaren fortsätter jag andra delar från nyhetsbrevet. 


"Additional Large Volume Quotes (quoted within the last 2-3 weeks) ·

* Walmart - interested in retrofitting & making OEM option for RotoShelf to fit within a new style Zero Zone case. Based on geometry of case it might require a special 80cm shelf mold to be considered. Quote was based on 250(+) doors initially

* Microsoft - I had a call with our buyers at Microsoft during NACS to discuss a potential upcoming rollout across 500 locations (1000 coolers) for RotoShelf. I presented more info on MaxLoad as well. They are getting me details on the case models in their locations for us to start next steps of a rollout option.

* Imbera - quoted 2 separate single door beverage counters at volume of 50 - 250 units. We have prototype units installed & being tested at their headquarters in Mexico now. I have a follow up call scheduled for tomorrow with our Mexico sales team to discuss next steps in this project

* Minus Forty -prototype unit is being tested now on a single door beverage cooler. Potential upcoming orders for 50-250 units. They are getting interest from their customer now on this & will feedback info in the next 2-3 months for next steps"

Det var ett litet axplock från nyhetsbrevet hela brevet hittar du här.