Ett sista inlägg.

23.09.2020

Nu har jag tagit steget och införskaffat mig en helt egen Efficold kylskåp skräddarsytt för Rotoshelf. 

Nedan hittar ni senaste reklambladet från EasyFill och när man kollar igenom det så är det inte utan att man undrar hur de ska kunna misslyckas med dessa fantastiska produkter. 

Onsdagen den 2:a september gjordes ett reportage om EasyFills produkter för tyska TV-stationen RTL med anledning av den vinst som bolaget tog hem i tävlingen "Zu gut für die Tonne" i kampen om minskat matsvinn.

Reportaget sändes på kanalen RTL och fokuserar på EasyFills produkter som en del av lösningen på problemet med matsvinn. Programmet kan ses i sin helhet via nedanstående länk.


https://www.rtl-west.de/beitrag/artikel/weniger-reste-im-supermarkt/


En del som varit viktig för Easyfill är att tillverkarna själva skräddarsyr produkter för rotoshelf och turnloader. Det är något vi ser nu och flera tillverkare har numera Easyfills produkter i sina broschyrer och på sina hemsidor. En annan sak är att kunder och potentiella kunder till Easyfill oftare och oftare gör poster på sociala medier. I senaste kvartalsrapporten skriver man:

"Världens största tillverkare av läskedryck som jag inte får nämna med namn och Carlsberg från Danmark skickar båda ut offertförfrågningar till kunder för leveranser av läskedryckskylskåp och båda har i sina offertförfrågning för första gången med att samtliga leverantörer måste kunna leverera kylskåp med RotoShelf vilket gör att kylskåpstillverkarna som vill kunna leverera till dessa två jättar måste kontakta EasyFill och tillsammans med oss anpassa eller nyutveckla sina kylskåp till att passa för RotoShelf. Vad det betyder för oss i närtid vet vi inte men bara att vara med i upphandlingarnas specifikationer är ytterst lovande"

Man skriver också i rapporten: 

"top & Shop - we have received word that they have budgeted 80 stores per year for 5 years. Each store would be approximately 32 feet for yogurt. They could move faster if program works as they hope. We are waiting on conference call with the team and need to secure NSF certification. 80 stores is $1,000,000 USD per year"

"We received the container of 23 TurnLoader sections at the end of July. We have installed 3 and most of the others have been spoken for. Also the new 60" TurnLoader section was installed in Walmart Mexico. 

Walmart Mexico - I spoke with Mario last week and he is waiting on feedback back from Walmart. I will take feedback - Hopefully positive to Walmart US"

"Det finns ett stort framtidshopp för TurnLoader Ambient (hyllsystem för icke kylda varor) och stort intresse från i stort sett alla marknader där bolaget är verksamt. Bolaget slutför utveckling av TurnLoader Ambient inom kort och avsikten är att utveckla ett kostnadseffektivt system initialt i tre, fyra bredder och höjder för att passa ett antal marknader. Butikskedjor som Edeka, Rewe i Tyskland, Ica i Sverige, HEB, Albertsons i USA mfl står redo när produkten är klar"

Glädjande är också att Inlandsinnovation äntligen(!!!) har sålt av hela sitt innehav i Easyfill. 

https://www.avanza.se/placera/telegram/2020/08/14/easyfill-inlandsinnovation-salt-innehavet-hade-43-i-juni.html

Vad kan gå fel? (har ni hört den förut?) ;)

Domotech är återförsäljare i Sydamerika och det är de som gjort installationerna hos Walmart. Arneg Sydkorea är en annan stor spelare som postat på sociala medier och som syns i kataloger. 

För att runda av bloggen så blir mina sista ord: 

"Mina aktier är inte till salu" (ni som vet, ni vet)